28/12/2011

Tessy van den Brand: ‘Laten wij als branche de positieve rots in de branding blijven’

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Tessy van den Brand, partner/projectmanager bij PINO.

EP-Tessy-vd-Brand_blog

Wie is Tessy van den Brand?
Mijn naam is Tessy van den Brand, ik ben 29 jaar, woon samen met mijn vriend in Woerden en ben partner/projectmanager bij PINO. Ik ben sinds 2006 werkzaam bij PINO en daarvoor heb ik 1,5 jaar in Amerika gewerkt in de hotelindustrie.

Kort bedrijfsprofiel:
PINO Evenementen & Congressen organiseert vakkundig diverse soorten evenementen en congressen voor uiteenlopende doelgroepen. Van een spetterend personeelsfeest tot een zakelijk congres of seminar. Als ervaren evenementen- en congresbureau neemt PINO de complete organisatie voor rekening en zorgt voor een verrassende locatie, creatieve en informele programma onderdelen en een bijzondere sfeer. Met oog voor detail en de garantie dat elke bezoeker zich welkom en op z’n gemak voelt.

Mijn motto:
Haal elke dag het beste uit het leven!

Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb:
Dat zijn er echt teveel om op te noemen. Aantal hoogtepunten van dit jaar: uitreiking van de Jos Brink Prijs in mei 2011 waar we echt onze creativiteit mochten laten zien in de programmering. En de opening van de nieuwe huisvesting van de Raad van State in oktober 2011 met als hoogtepunt natuurlijk de opening op 5 oktober door de Koningin.

Hoe ik de toekomst van de evenementenbranche zie:
Evenementen worden steeds belangrijker! In een tijd van social media en internet worden live ontmoetingen waardevoller en noodzakelijker. Dit is de kracht van evenementen; elkaar ontmoeten, netwerken en kennis delen.

Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Er zijn heel veel beroepen de revue gepasseerd; dolfijnentrainer, advocaat, eigenaar van een hotel. Uiteindelijk de keuze gemaakt om naar de Hoge Hotelschool in Maastricht te gaan en van daaruit de evenementenbranche ingerold. Na een stage bij PINO wist ik dat ik dit wilde.

Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Echt overal, ik kan inspiratie krijgen van het lezen van een tijdschrift, maar ook van het surfen over het web of berichten die ik lees op Twitter. Maar ook tijdens vakanties, tijdens het koken of bij een bezoek aan een restaurant of een hotel kan ik ineens op ideeën komen.

Mijn droom:
Ik heb zoveel dromen! Ik wil het succes van PINO doorzetten en zorgen dat de komende 12,5 jaar net zo mooi worden als afgelopen 12,5 jaar. Een lange reis maken staat ook nog wel op mijn lijstje, maar eerst ga ik nog even dromen over mijn bruiloft aankomend jaar!

Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Jeroen Coers en Pieter Schure, mijn compagnons, zijn mijn voorbeelden. Jonge ondernemers die met veel enthousiasme en doorzettingsvermogen PINO hebben gemaakt tot wat het nu is. Ik ben erg blij dat ik nu onderdeel uitmaak van dit team.

Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Gastvrijheid. Uiteindelijk gaat het toch om die vriendelijke glimlach en de prettige service. Daar wordt iedereen blij van.

Mijn grootste hobby:
Mijn grootste hobby is koken. Ik vind het heerlijk om uitgebreid te koken voor familie en vrienden en van de voorpret kan ik al genieten. Recepten zoeken in de vele kookboeken die thuis staan, struinen over de markt naar bijzondere ingrediënten en daarna het huis gezellig maken en de tafel dekken. Heerlijk!

Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Mijn favoriete boeken zijn kookboeken, daar kan ik geen genoeg van krijgen. De Delicious valt ook iedere maand op de mat.

Favoriete vakantieland en –stad:
Mijn favoriete vakantieland is Italië, mooie steden, heerlijk eten en een prachtige taal (die ik helaas niet spreek…). De ideale stedenstrip is voor mij Barcelona. Deze stad heeft alles wat je nodig hebt; zon, zee, historie, prachtige architectuur, veel leuke winkels en de beste restaurants en wijnbarretjes.

Van deze muziek ga ik helemaal los:
Michael Bublé, Adele, James Morrison…heerlijke muziek voor een luie zondagmiddag met een lekker glas wijn.

De grootste blunder:
Natuurlijk heb ik wel eens blunders gemaakt, mailtje naar de verkeerde persoon gestuurd, locatie bevestigd voor verkeerde datum, geachte heer getypt terwijl het toch echt een mevrouw was…

Hoe ‘social media’ ben ik?
Ik zit op Facebook, LinkedIn, Twitter en probeer echt up to date te blijven op dit gebied. Ten eerste omdat het steeds belangrijker wordt in onze branche en daarnaast omdat ik het ook leuk vind. Daarnaast ben ik samen met De Ondernemers bezig met het schrijven van het Handboek voor Social Media voor Evenementen en Congressen. En iedereen moet ons natuurlijk volgen via @pinoevents.

Over 5 jaar… :
Hoop ik dat ik eindelijk een reservering heb bij restaurant Noma in Kopenhagen.

Wat niemand van mij weet/verwacht:
Ik hang mijn kleding gesorteerd op kleur in de kast, mijn lievelingseten is boerenkool en mijn favoriete witte wijn is Sauvignon Blanc.

Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Probeer vrolijk en positief te blijven. De overheid zorgt weliswaar voor een minder positieve teneur en berichtgeving. Laten wij de positieve rots in de branding blijven, die met kleiner wordende budgetten, toch heel doeltreffende events en congressen kan organiseren.

De trends die ik zie voor 2012:
Het komende jaar gaat waarschijnlijk weer een fantastisch jaar worden waarbij de branche wordt uitgedaagd om haar innovativiteit en creativiteit te tonen in evenementen met lagere budgetten en hogere doelstellingen.

Geplaatst door redactie om 2:00 pm in Door Maartje van Suijdam, Eventpersonality | Permanente link

laat een reactie achter

Reacties worden gemodereerd en worden pas zichtbaar als ze door de auteur zijn goedgekeurd.